I´adore

Vill bara tipsa er som inte redan upptäckt å sett den här serien (vilket inte kan vara mer än 2 pers)



Ja visst såg ja xena å hercules då ja var yngre, tyckte de var fantastiskt bra! Å sen kom sagan om ringen, som med sin fantastiska regi å välgjorda sener med toppen skådisa blev de överlägset bästa som fantasy världen sett film/tv mässigt (enligt mig)!
Sen börjar de dyka ett och annat halvtaskigt försök till serie eller film i hopp om att åstakomma nått liknande, utan att (tyvärr) lyckas. Finns en  mängd exempel kommer tyvärr inte på nått...ja de skulle vara Alice i underlandet (inte riktigt samma sak men...) Typiskt bra exempel på totalt fjasko (igen enligt mig). nu såg ja ju bara 20 min av den filmen...men ja bedömde att den inte var värld mer av min tid. Ville verkligen gilla den...

Till baka till ämnet: Sagan om ringen kom, den var fantastiskt å allt annat blev crap. Ja trodde ärligt att de skulle dröja minst 10 år till innan nått liknande skulle dyka upp om nån sin. Blir väldigt ofta besviken på att filmbolagen slarvar bort bra grundmatrial genom att producera dårliga filmer. Har lyssnat på en å annan fantastisk bok å sen sett filmen å knappt förstått att de hör i hop...

Ja å nu i våras kom Game of thrones. Ja började se första avsnittet såg typ 10 min å sen tataldissade ja de antog  att de skulle vara lika dårligt som allt annan... Men av en slump lästa ja om serien på nätet å bestämde mig att kolla igen. Vilket ja e evigt tacksam för för de här är de bästa som hänt sen frodo sprang om kring men ringen!

För att vara en serie så e dem så sjukt välgjord! Kulisserna å kostymena e i toppklass, rätt skådis till rätt roll! Nu vill ja inte över hypa serien (vilket kan vara försent) men gillar man den här typen så tycker ja verkligen att kolla in i allafall de 2 första avsnitten är en bra idé! Vilket som ja skrev övan anntar att de flesta redan gjort...







Var du kan se den? Ja andvänd fantasin...=) eller så tror ja den går på canal+ (för ni som har de) sen finns de en mängd saiter på nätet som visar serier gratis du behöver oftast bara "signa up"  kan hända att de går se via HBO s hemsida....ja som kanske framgår har ja inte kollat upp förlagen ovan så ta de för vad de e förslag....

Ok dax att avsluta den här uppsattsen till inlägg *ler*
För mig i övrigt så blir de sängen.nu
    kram /Tessy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: