bra mat och varför

har nu knåpat i hop en liten lista.., jo den ser väldigt nyttig ut men ja e säker pa att ja kommer att hinna kompensera de innan ja kommit ut ur affären ;)



magnesiumbrist= socker sug
ät: fisk mandlar nötter persilja selleri råris avokado & äpplen



kaliumbrist=tarbort enzymer som behövs för ämnesomsättningen
ät: blomkål broccoli solrosfrön sesamfrön & tahini



kaliumbrist=sabbar vätskebalansen
konsumerar man alcohol kaffe cigg läsk socker salt mediciner &bantning ökar syra i kroppen som sänker ämnesomsättningen och torkar kroppen.
ät: banan fisk morötter persilja spenat aprikoser sardiner & ärtor.

allt enligt Gillian McKeith som doktorerat i näringslära och hälsa och i flera på forskat om mat.

Naturligt vis ska allt hälst vara ekologisk och färskt, men de är ok om de inte e eko och fryst funkar oxå (man måste ju vara realistisk mot börsen)
för övrigt finns de fler livsmedel som innehåller de mineraler ja tog upp och livsmedlen innehåller mer än bara den mineralan.

Nu ska ja not träna lite känner att ja kräver endorfin ;)

Dax att "nytta" till sig

Ska handla i kväll eller i morgon och ja känner attt ja tappat greppet om min nyttiga kost. Så ja sitter och läser i min "bibel" för att påminna mig själv om vad ja vill äta och varför...



Känner att de e dax att shapa upp mig lite ;) !!

ha ha ha

Ja är helt bredd att hålla me Ebba v S i hennes gissning om vilken som är den mest omdiskuterade frågan bland tjejer/kvinnor. Håller i så väl förhållanden som dejting stadiet ;)



.....men vad gör du Tessy, skulle inte du jobba??
De e just de ja gör =) Samlar inspiration, fors följer