Så dumt!

Har inte sett på TV på ett tag, har ju varit sommar och jag gillar mer att se på min dator så jag kan välja vad jag vill se å när och de viktigaste slippa reklamen! Men nu har jag åter gått till TV-träsket och såg telias nya på hitt.

Ett mobil abonemang för barn

Teoretiskt sett e själva abonemanget inte alls dårligt, till och med säkert jätte bra. De är själva marknadsföringen jag i frågasätter, och genaraliseringen barn kan väll vara ok om de e en 13åring vi pratar om (för självklart har mobil andvändandet krypit ner i åldrarna) men e de en 8-åring vi pratar om så vill jag opponeramig starkt!

Slogan"låt barnen ringa så mycket de vill" i fråga sätter jag oxå de finns knappt en ungdom som faktist andvänder ringfunktionen på sin mobil, de sickar sms (villket jag själv oxå gör).

Jag vill inte låta som en bakåtsträvare men är de rimligt att ban ska ha mobil innan de skaffat legg eller egen plånbok för den delen?

Här nedan jag jag kopierat direkt från telias engen hemsida: Åsiker? Tankar? har jag rätt eller fel eller lite rätt å lite fel?

Telia Mobil Full koll

Abonnemanget för dig som vill ha full koll över ditt barns mobilkostnader. Det går att ringa för hela månadsbeloppet och tar pengarna slut kan du enkelt ladda på med mer pengarna.

Låt barnen ringa så mycket som du vill




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: