Alliansens nya idiotförslag

Kunde inte låta bli att lägga på minnet vad jag för en stund sen hörde på radion, tänkte sen att jag kanske hörde fel så jag sökte upp min vänn google å surfade in på aliansens hemsida.

Förslaget lyder: För att förbättra kvaliten i grundskolan kommer alliansen ( M, C, Fp, Kd) att dela ut bonusar till de skolor som pressenterar bäst elevresultat. Vilket de motiverar genom att "om man ger skolerna en morot så kommer vilja att prestera bättre öka..."

På rensvenska alltså, de skolor som har de bästa eleverna kommer att få mer pengar. De e i allfall min tolkning om någon annan uppfattat förslaget på ett annat sätt så lyssnar jag med intresse på ett annat synsätt! Leta upp deras hemsida via google (tänker inte bemöda mig med att länka den)

Sen till själva motiveringen att eleverna skulle plugga bättre om de vet att skolan får mer pengar, skulle tro att de behövs löften om utlandresor å pengar på egen ficka för att en sånt förlag överhuvudtaget skulle få nån form av verkan. Men i de stora hela tror jag verkligen inte att eleverna motiveras till att studera mer för att skolan får mer pengar. De e ju bara att gå till sig själv, få se nu jag e  tex 12år och läraren säger att vi får mer pengar till undervisningen om alla gör riktigt bra i från sig på nästa prov....de e ju så man vill skratta....

.....sen så undrar jag vad som skulle vara så fel på förslaget att dela pengarna lika å sattsa på mindregrupper å fler lärare, som den rödgöna alliansen har på förslag?

ska se mer nyheter nu.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: