Facit på "hårfrågan" =)

Jo för nån vecka sen var jag in på en frisör i stan. Syftet var att kolla på hårinpackningar lite priser å så. Som altid på frisörsalonger å kom en mycket hjälpsam frissa fram å frågade om de var nått jag undrade över? blabla bla.....

I allafall så surrade hon på om balsam som var bra för att "stänga" håret
Jag fattade ingenting så till slut var jag ju tvunden fråga......
Å då så hon att:....vissa balsam år bättre på att stänga håret efter shampo och inpackning.....
Jag måste ha sett riktigt dum ut å de här e vad jag menar med att jag kände mig efterbliven....

I 29 år ja i allfall 17 år har jag andvänt produkterna i följande ordning

Shampo balsam inpackning .......men de e altså fel...

Som bilden bedan visar ska de altså vara shampo inpackning balsam (så du har helt rätt vera)
 
Detta e för intresseklubben vad jag tvättar mitt hår med just nu


Sen kan man även ha den här ordningen å då sätter man inpackningen i torrt hår....



Why?????  Frissan sa: Om du sätter i inpackningen efter balsamet så tappade den ca 50% av eftekten!

Där ser man...

Godmorgon =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: