Var de bättre förr?

Jag vet att de här kommer att låta som att jag e hundra år men jag anser verkligen att barnpogrammen var bättre förr, på tja de flesta sätt. De finns så otroligt många bra exempel tex piff och puff och räddningspatrullen (hela disney dax för övrigt) allt Astridlindger har gjort och mycket mycket mer.

Jag törs oxå påstå att teknat i almänhet var en lyxvara för (ska vi säga) 20 år sen. Hur många med mig e de inte som rusat till TV:n för att se "anslagstavlan".

snacka om att vara svält född på teknat....
eller de här gamla godingen..

ok de har var ju inte direkt ljuspunkten i barntevn på 80 talet. Däremot anser jag att klippen nedan (som är mina personliga favoriter) Är barnprogram när de e som bäst. Altså min högst personliga åsikt. Självklart såg jag programmen med svenskt tal tyvärr hittade jag inga sånna med publiserbar kvalité.

Å kan ju bara tacka denna underbara "drog" YouTube som har typ allt. Visst klippen är bara ca 10 min men skapar man en andvändare och lägger upp egna spellistor kan man se alla delar av en film/serie/dokumentär på en gång. Sen har du sett del 1 av nått så brukar youtube automatiskt föreså att se del2.

Kände att jag även ville lägga in de här som gick vid jul "när jag var liten" Var runt tre när jag såg de första gången eftersom jag minns att vi bodde i lägenhet då.

Lägger även upp de till de "obildade" *ler* på youcall som inte hade en aning om vad de var.


Visst e de bara för gulligt =) Jag har förövrigt försökt samla på tomtarna i filmen som kallas Gnomen(s?) och finns som porslins figurer har nog hela 3 st.


Kommentarer
Postat av: Mi@

hallå du uppdaterar ju alltför sällan...KOM IGEN NU=)!!!!!!



Hoppas allt är bra, jag längtar massor till sthlm=)

2009-10-01 @ 09:41:06
URL: http://bmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: