PITEÅ-STOCKHOLM-MALMÖ-STOCKHOLM-SUNDSVALL-PITEÅ

Jag har varit över hela sverige i veckan! De hela började med att linn ringde å frågade om jag ville hjälpa till och köra upp en bil.
-Jo visst sa jag de beror ju lite på, varifrån?
-Malmö, tillkänna gav hon.
-Oj de var långt, for de ur mig.
Men ja skulle få en slant för besväret å pengar behöver man ju alltid, sen så låter de ju väldigt trevligt med att få bo på hotell å äta ute lite shopping och se nått annat än pite, byta miljö och så. När hon sa att de var en skåpbil så fick jag nästan kalla fötter men jag har ju kört deras skåpbil tidigare och de har ju gått bra. Så ja sa ja.
   
 Viktig packning för att sova gått!           När jag ska åka blir de varmt här...         Promis med viggo innan avfärd

Linn skjutsade mig till tåget på tisdag å jag hade en ca 16 timmars resa framför mig till malmö.


Delade liggvagn med 2 kvinnor i 40 årsåldern och hade en jätte trevlig resa till sthlm. Vi satt och pratade å stickade alla 3! 
     
          Ser aningen trött ut                                    nånstanns i norrland                                         Tofflor på G 
                                                                                                                                                  (resultatet kommer senare) 

Sov hyfsat, komfram till sthlm 06.45. Där Sara väntade! Hon har jobbat där sen hon tog sin examen som socionom och trivs jätte bra! Vi tog garanterat århundradets snabbaste fika (ca 20 min)  å sen var de precis på minuten att jag han på mitt anslutnings tåg till Malmö. Snacka om power dating, men jag och mia ska ju snart ner så dåfår vi ju träffas ordentligt! Anlände till Malmö som planerat aningen åksjuk å trött! Tog en promebad för att börja må bättre å passade på att kika in i Soffis affär, (som förövrigt så jättefin ut) men just i dag var hon sjuk, så de var bara att knata till baka till stationen. De var jätte fint väder lite sol å lite regn och varmt!

                       Den här fina kyrkan får symbolisera malmö, tyvärr var de inte sol när just när jag tög den här bilden

               
                                Jag i Malmö...                                                                                                ...där våren är

Blev hämtad av karln som jag skulle köpa bilen av provkörde gjorde affär och tackade för mig! Han visade hur jag skulleköra för att tanka men jag körde förståss fel och kom ut på motorvägen direkt! Kändes ovant att köra och en så stor bil sen men i sommarvädret där nere så gick de jätte bra varnervös att jag inte skulle hitta nänstans att tanka innan soppan tog slut men de gick bra   
   
           På väg från Malmö lite grått men varmt och snöfritt överaskad att allt hitils gått så bra å bilen funkar!
Körde ca 60mil den dagen var trött på slutet men de helagick jättre bra tills jag skulle till hotellet i Barkaby. De blev dimma och började regna rätt mycket när jag närmade mig sthlm och då upptäckte jag att vindrutertorkarna var totalt värdelösa de var som att titta under vatten jag såg ju vägen men inte vad som stod på skyltarna förän jag var jätte nära. Linn guidade mig på tellefon och de var absolut inget fel på hennes beskrivningar å ändå så lyckades jag köra fel, de kändes som att jag aldrig skulle komma fram å de jag var ju inte ensam på vägen även om klockan var vid 23-tiden.men jag tänkte att bara jag kommer fram och träffar linn så blir allt bra! Tillslut hittade jag rätt, rasade skakande ur bilen, tänkte att de här var de värsta ever jag varit med om å somnade tämnligen ovaggad!

                                                                                      Torsdag

Sov otroligt gått, kände mig dock överkörd och manglad på morgonen hela kroppen skrek:- Vad fn har du hålligt på med? Men så småningom så gick de faktist kliva upp och hotell frukost och en lång varm dusch senare kände jag mig faktist mänsklig och upplaggd för dagen.
   
                       Gått gått                                                    Min frukost                                            Mysigt med brasa
 
   
                                                                                   Trött, sliten men mätt                               Receptionen
Kan tillägga att de inte är första gången jag varit på den här hotellet, besökte de nämligen i samband med språkreseåterträffen för typ 10 år sen, bodde dock inte här då...
Vi packade i hop och åkte till barkaby outlett för lite powershopping! Innan de var dax att åka mot Sundsvall där ett nytt hotellrum väntade.
                                            
                                                                     Blev ett svartvitt kort i solen på Barkaby outlett

                                                                                                 Mina fynd!

                
                         Stövlar från Belleshoe                                                                                lite toppar från mexx

Blev en intressant väg ut ur Stockholm tappade bort linn körde fel och hamnade på E4:an mot stocholm (vi skulle från) I den värsta rusningstrafiken! Undra varför de kallas rusning när de står stilla? Då säger de på radiokanalen STAR Fm att trafiken mellan Kista och Sthlm i princip står stilla och att fram till uppsala e de väldigt mycket trafik. Oj så hemnskt! Men jag lyckades i allafall hitta en avfart vid hagaparken och vända och ta mig ut ur Stocholm med den otympliga bilen!

Gick jättebra att köra till Gävle där vi år middag, rullade på rätt bra fram till en liten bit innan Iggesund. Där fick jag värdens sladd med bilen lyckades häva den provade gasaupp mot 60 och fick sladd igen! Precis då vanar de på radion att de e jättehalkigt mellan Gävle och S-vall och flera bilar hade åkt av. Fick panik körde typ 20 å ringde linn. Kröp i 20-30 km/h fram till Iggesund där jag skakande klev ur bilen och hyperventilerade. Var tvunden att stanna en timma och samla mig innan vi kunde fortsätta sen tog de 2 timmar att föra 10mil snittade 40, de var svinhalt å bilen var på väg att åka åt de håll den ville flera gånger, Och jag insåg att de där med dårliga vindrutetorkare och att köra ut ur sthlm var en pice of cake i jämnförelse, för de här var devärsta ever! Men tro de eller ej så komm vi fram. Jätte mysigt hotell familjeägt.Ägarna väntade uppe tills vi komm 01.30 och körde upp bilen, vilket vi aldrig hade fixat själva! Så bra sevic, jag kan verkligen rekomendera AINAS HOTEll I SUNDSVALL!

   
                                  Jag död!                                                                                                Fint va?

                                                                                               Fredag

   

             

                        

Lunchade i Sundsvall oxå på en jättenysig härgårdkan jag oxå rekomendera 90 kr för lunch och dåingick förståss dricka, kaffe, kaka och bulle. 
           

          

De gick rätt fort till Umeå bra vag å så!
    
                  Middag på en vägkrog och de var enorma potioner! 
en gick de ca 60-70 till piteå sistabite var hur jobbig som hälst och de blev många pausar vägen blev sämre men inte så dårligt som i går.

                                                                    Jag och bilen äntligen i PITEÅ! HEM LJUVA HEMM!


                                                                                             YES! I did it!
Hem och sov och kände mig ytterst tveksam till en ny tripp......



Kommentarer
Postat av: Linn

Hej!

Blev ju fint! Pappa skulle oxå titta in på din blogg!Kan du lägga ut korten från resan på Hamici så jag kan ladda ner dem, ska jag göra detsamma.

Vi hörs om fika i veckan, om du inte är sugen på liten tripp till Ske-fteå? Åker norröver imorrn,gäller att passa på när man har bil!

Kramis Linn

2009-03-01 @ 20:13:29
Postat av: b-o

Hej! Mycket intressant. Rena roadmovien. Skönt att allt gick bra och tack för hjälpen.

b-o

2009-03-01 @ 21:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: