De här me tider....

Nu hr ja lånat min brorsbil i 2 dagar å gissa hur mycket ja har cyklat??? Jupp noll och ingenting. Ok att ja inte gjorde de i dag då ja åkte å plockde upp hans ny ljuddämpare å köpte flyttkrtonger... men om ja bara hade planerat lite å varit ute i liiiite bättre tid så hade ja hunnit hem å kunnat ta cykeln till stan. Nu började de ju visserligen regna, men me rengkläder så går de ju fint de e ju inte häller direkt kallt nu till skilnad från hur de har varit typ hela övriga "sommaren". Å visst de går ju snabbare me bilen men om man räknar att de tar 2 min att parkera å en min att ta sig till typ jobbet så kör man bil till stan på typ 5-7 min beroende på stopljuset,,,cyklar tar mellan 7-10 min å sen ja 1 min att hämta andan...men som sagt så handlar de ju inte om nånga minuters skillnad... Men ja e oftast så sen att de där 3 minuterna handlar om att komma "bara" 5 min sen eller typ 10....(å ja i bland mer) Ok ni fattar påängen alltid sen....(förutom till jobbet har bara varit sen en dag å då bara typ 2 min, alla andra dagra har ja värt där minst 10 min innan ja börjar) Ja försöker verkligen jobba på att de gör ju inget att komma tidigare .... men de e ju inte ofra de händer å om de gör de e de typ 2 min (enligt min klocka =P) Ja tycker att ja har provat så många meoder å testat så nånga sätt å inget av dem funkar på riktgt...ja känner mig som en ""jojjobantare" fast här handlar de om tid....ja testar nått de funkar ett tag å sen e ja till baka i samma spår.... Jo visst ja e i tid oftare nu än ja tex förra sommaren men de innebär ju inte att ja inte cyklat/kört som en galning...eller stressat gärnet för att få på mig alla kläder å komma iväg....
vad göra??? Nya tips mottages tacksamt...


Kommentarer
Postat av: Madde

Kolla på klockan? Skämt åsido... Men kanske ta till extra tid. Kliva upp tidigare, göra sig klar tidigare. Räkna att det ska ta längre tid än det gör. =)

2012-08-20 @ 10:53:55
URL: http://nordsvensken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: