Saffrans omelett

Här kommer ett bra tips på saffransomelett eller så gör man samma smet å häller de i en paj form.

Spelade in den här filmen i aprill så de är inget nytaget men med tanke på allt besvär madde haft med den så känner jag att jag vill lägga upp den =)

Men jag har bara sett på delar av den själv....
.....så jag hoppas att receptet nedan e korekt



Paj deg (om man vill)

3dl mjöl
150g smör
2msk vatten
Blanda mjöl å smör först å tillsätt sen vattnet. Tryck ut i en pajform å grädda på 225 grader i ca10 min, eller tills pajskalet fått liter färg.

Fyllning
2stora gula lökar
1fänkål
1/2 dl persilja
3 ägg
3dl vätska typ grädde (är lite osäker på vad jag hade i i filemen)
1 och 1/2 ost
ett paket saffran, gärna mer...
sallt peppar

Som sagt har inte sett filmen så jag hoppas de stämmer

Lycka till =)
kram/Tessy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: