Höstens grann insatts

E helt trasig i kroppen, städade den gemensamma tvättstygan i går...
Å var för då, kan man ju fråga sig???
Jo varje höst å vår har vi så kallade gemesam städning här på trastbacken. De e meningen att vi ska städa alla gemensamma utrymmen sammt gården. Men de mesta av innomhus jobben brukar vara gjorda 2 danar efter att listan kommit upp. Och de här med utomhus arbete är aldeles för tungt. Tillsaken hör oxå att de e till 95% pensionärsligen som är aktiva på "städdagen" och de känns inte som vi riktigt "konecktat".

Hitils har jag löst alla städagar genom att åka bort eller inte lämna läggan....mogen jag vet! Nu ska man ju inte försvara sig men de e långtifrån alla som städar å de e inte många av den som har kropsliga sjukdommar som själ.

Men har nu bott här i över 5 år och börjar bli lite less på blickarna tanterna säger inget men de tänker desto mer (inte svårt att räkna ut med tanke på allt gnäll sen tidigare). Så jag tänkte att jag skulle göra nått på listan innan de andra redan gjort allt. Å av tvättskugan, trapphuset och soprummet så tycker jag tvättstugan lät mest aptitlig.

De ser ju inte ut att vara så mycet jobb men 5 timmar senare insåg jag hatt jag hade missbedömt de där med "inte så mycket jobb" Fy Fn föll i hop i en lite hög då jag var klar...

Btw;Hur tänker idioten till målare om hara sprayat över rören (som antagligen var jätte dammiga) utan att se till att de torkades av först...?

Han med en godgärning tidigare på dagen oxå, tanten före mig i kön på ica hade två kroner för lite till sin handel. Hon försökte dra nått kort men de funkade inte, så snäll som man är *ler* så gav jag bort två  kronor. Hade ju öika gärna kunnat vara jag, hade mest troligt varit jag....

Om jag tar mig ur sängen i dag så står att styra upp pressent till farmor och farfar på schemat de firar 60-årig bröllops dag på lördag, e de diamant?? eller???

Beöver kaffe nu i allfall =)  
      
Rensade garderoben här om dan       paus för förvåning              de blev en hel ica karse som åkte till kupan å hela 2plagg i soperna =) Å som ni ser så hjälpte Viggo till att underlätta jobbet.

Kram /Tessy

 


Kommentarer
Postat av: Madde

Söta viggo! :D

2010-10-04 @ 14:27:44
URL: http://nordsvensken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: