Söndags pimpling!

I går söndag så var de dax för den årliga pimpeltävlingen i öreviken. Vi har varit där 3 år i rad nu så man kan ju kalla de tradition. Själva pimplingen är för min kanske bara 30% av andledningen att vara där. Resten e fika, varaute, promerera, lotteriet och och träffa folk! Andra året vi var där så fick marcus en stor fisk å vann pris för störstafisk. Å de kan hända att han eller hans pappa dragit upp nån min mört oxå eller liknande, men i övregt har ahtalet fiskar varait 0! 0! 0! Jag tror att jag måste gör ett aktivt besök på fiskeäffären och rådgöra för att deska hända nått, får se hur de blir , ska tänka på saken i allafall. Jo till lotterna så köpte vi för 120kr, 5kr lotten så de bli 24 lotter 12 av den var rosa med vinst chans på en hel sida kallrökt lax! De var naturligt vis den jag var mest sugen på och Vi vann den! YES! + 2 kepsar, 2par sockar, en t-tröja, miniräknare, å linjal med klocka och miniräknare. Så vem e de som säger att man inte vinner på lotterri(kan hända att de brukar vara jag), de handlar ju förståss om vilket lotteri man spelar på....




Kommentarer
Postat av: Madde

Mysigt :D

2009-03-30 @ 14:07:43
URL: http://nordsvensken.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ser riktigt trevligt ut.. fattas bara en stor eld, grillad burgare och din varma choklad =)

2009-03-30 @ 14:39:44
URL: http://polkadotcadaver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: